Virtuální ústředna
Tato ústředna běží na hardwaru v datacentru. Zcela za ni odpovídá dodavatel služeb, vy jako zákazník ji bez starostí využíváte. Dodavatel za vás řeší výkon, zálohování i redundanci, tedy i přepnutí na záložní ústřednu v případě výpadku. Dodavatel také odpovídá za aktualizace a bezpečnost sysému.
Takovou ústřednu, kterou si v podstatě pronajímáte, pak buďto nastavujete dle svých představ sami ve webovém prohlížeči, nebo se s dodavatelem dohodnete na tom, že bude některé věcí řešit za vás a vy se jen budete "kochat statistikami".
Virtuální ústřednu například pro 5 uživatelů pořídíte již od 299 korun měsíčně. Cesta řešení virtuální ústřednou je vhodná pro malé i středně velké firmy, od několika málo linek po střední desítky uživatelů. Od určitého počtu uživatelů však náklady na virtuální ústřednu rostou a mohou se zdát méně výhodné, než u vlastní nebo pronajaté fyzické ústředny. Nicméně vyšší cena mnohouživatelských virtuálních ústředen je stále podpořena bezstarostností a bezpečností tohoto řešení.
Virtuální ústředna je také skvělá pro obsluhu zaměstnanců, kteří pracují z domu (home-office). Oni ani vy nepoznají rozdíl, ať jsou kdekoli.
Charakteristika virtuální ústředny
☑ všechna čísla na jednom účtu
☑ dokonalý přehled o provozu
☑ pokročilé řízení provozu
☑ možnost nahrávání hovorů
☑ CLIP, CLIR, rychlé volby, fax2mail
☑ přepojování hovorů
☑ klapky (zkrácené volby)
☑ hlasový rozcestník (i víceúrovňový)
☑ napojení na další systémy (API)
☑ možnost vlastní správy
☑ bezpečné a bez starostí
☒ poplatky dle funkcí a počtu klapek